Home  ›  Blog  ›  Business Software  ›  Γιατί το μοντέλο SaaS κερδίζει έδαφος



Γιατί το μοντέλο SaaS κερδίζει έδαφος

January 3, 2017


Business Software

Μπορεί μέχρι πρόσφατα να υπήρχαν αμφιβολίες σχετικά με τη χρησιμότητα ή τη δυσχρηστία των λύσεων CRM -ιδίως από τις μικρότερες επιχειρήσεις, ωστόσο τα σύγχρονα συστήματα είναι σαφώς πιο εύχρηστα, διαισθητικά και οικονομικά. Με λίγα λόγια, το CRM (και η επικράτηση του μοντέλου SaaS) έχει γίνει ένα εργαλείο που μπορούν να εκμεταλλευτούν οι επιχειρήσεις όλων των μεγεθών.

Ας ξεκινήσουμε αναφέροντας πως οι μικρές επιχειρήσεις μπορούν πλέον να υλοποιήσουν λύσεις CRM με την ίδια ευκολία που θα δημιουργούσαν… ένα λογαριασμό στο Facebook. Οι πάροχοι λύσεων CRM προσφέρουν δυνατότητες live demo του προϊόντος ή και δωρεάν δοκιμής, απευθείας μέσα από το site τους. Σε σύγκριση με τις παλιότερες διαδικασίες που απαιτούσαν συνεργασία ολόκληρου του τμήματος ΙΤ με τον πάροχο της λύσης, αλλά και ατέλειωτους μήνες εκπαίδευσης του προσωπικού, τα πράγματα έχουν αλλάξει προς το καλύτερο. Να μην αναφέρουμε και τη διαφορά στο κόστος που συνεπαγόταν η διαδικασία αυτή…

Στις μέρες μας, μια μικρή επιχείρηση μπορεί ένα έχει τη λύση CRM έτοιμη μέσα σε ελάχιστο χρόνο, ενώ το μεγαλύτερο μέρος της εκμάθησης λαμβάνει χώρα σταδιακά και μέσω της εμπειρίας των χρηστών. Μάλιστα, αντί να χρεώνουν για τη λύση εκ των προτέρων, οι περισσότεροι πάροχοι προτιμούν το συνδρομητικό μοντέλο Software as a Service, «φιλοξενώντας» τη λύση στους servers τους. Με τον τρόπο αυτόν η επιχείρηση γλυτώνει το κόστος της αρχικής επένδυσης σε ακριβές υποδομές (servers), προσφέροντας ταυτόχρονα την ίδια ακριβώς εμπειρία στο χρήστη, ανεξάρτητα από το hardware που αυτός χρησιμοποιεί.

Ένα ακόμα σημαντικό σημείο διαφοροποίησης σε σχέση με το παρελθόν είναι το περιβάλλον εργασίας των λύσεων, το οποίο έχει εκμοντερνιστεί, όντας πιο διαισθητικό, αισθητικά ευχάριστο και ταυτόχρονα πιο αποτελεσματικό. Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως το interface πλέον είναι σχεδιασμένο και με τις mobile συσκευές κατά νου. Τα smartphones, για παράδειγμα, επιτρέπουν στους χρήστες να παραμένουν συνδεδεμένοι ανά πάσα στιγμή. Ταυτόχρονα, προσφέρουν άμεση πρόσβαση σε βασικούς δείκτες πωλήσεων, ενώ τα σύγχρονα CRMs μπορούν να τροποποιηθούν ώστε να εμφανίζουν τα πλέον πρόσφατα δεδομένα εκ προεπιλογής. Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα ενσωμάτωσης στη λύση και εφαρμογών όπως το Microsoft Outlook ή το Gmail για περαιτέρω ενίσχυση της παραγωγικότητας. Επίσης, το μοντέλο SaaS προσφέρει απρόσκοπτο rollout των σημαντικότερων software updates. Μιας και η λύση φιλοξενείται στους servers του παρόχου και η πρόσβασή της γίνεται απλά μέσω ενός web browser, ο τελικός χρήστης δεν χρειάζεται να ανακατευτεί με τις ενημερώσεις, οι οποίες και πραγματοποιούνται αυτόματα.

Και βέβαια, δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε τη σημαντικότερη πτυχή των σύγχρονων SaaS-based λύσεων CRM: τη μεγάλη εξοικονόμηση χρημάτων που συνεπάγεται η υλοποίησή τους. Αυτό ακριβώς υπόσχονται τα συστήματα αυτά στις επιχειρήσεις, συνδυάζοντας ένα μικρό αρχικό ποσό επένδυσης σε χρόνο και πόρους. Βέβαια, η αποτύπωση του κέρδους στο ROI, το οποίο η επιχείρηση σας θα έχει από τη χρήση του CRM, ενδεχομένως να μην μπορεί να γίνει με απόλυτη ακρίβεια. Σκεφτείτε όμως πως τελικά δεν είναι τόσο σημαντικό, όσο το να αναλογιστείτε τους τρόπους με τους οποίους η επιχείρηση σας θα εξοικονομήσει χρήματα μέσα από την αύξηση της παραγωγικότητας. Για παράδειγμα, οι ενέργειες που γίνονταν χειρωνακτικά, όπως το data entry και το emailing ή οι τηλεφωνικές επαφές, θα μπορούν να μειωθούν δραστικά μέσω των αυτοματοποιημένων λειτουργιών ενός σύγχρονου συστήματος CRM.

Τέλος, χάρη στα δεδομένα που συλλέγει και αναλύει μια λύση CRM, οι προβλέψεις πωλήσεων θα είναι ακριβέστερες, προσφέροντάς σας τις απαραίτητες πληροφορίες, αλλά και αποτρέποντας σπατάλες πόρων. Επιπρόσθετα, οι χρόνοι του training και της υλοποίησης θα μειωθούν σημαντικά, ενώ τα όποια προβλήματα του συστήματος μεταφέρονται στον πάροχο του CRM.

Συμπερασματικά, η βελτιωμένη αποτελεσματικότητα της επιχείρησής σας θα έχει και επίπτωση στην εικόνα που έχουν οι πελάτες σας για αυτήν. Ας μην ξεχνάμε πως οι ικανοποιημένοι πελάτες, σε τελική ανάλυση, είναι και οι πιο πιστοί πελάτες της επιχείρησης σας.





#Cloud     #CRM     #Future trends    

Σχετικά Άρθρα