Home  ›  Blog  ›  Mobility  ›  Οι υπηρεσίες MDM, MAM και MCM, σύμμαχοι της επιχείρησης



Οι υπηρεσίες MDM, MAM και MCM, σύμμαχοι της επιχείρησης

March 30, 2017


Mobility

Η παρουσία των mobile συσκευών στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων είναι πλέον γεγονός, καθώς τα πλεονεκτήματά τους είναι πολλά και αποδεδειγμένα, κυρίως όσον αφορά την παραγωγικότητα. Αυτή όμως η διαπίστωση έχει και ένα δεύτερο σκέλος, που αφορά κυρίως τα τμήματα ΙΤ που καλούνται να αντιμετωπίσουν σημαντικές προκλήσεις: για παράδειγμα, τη διαχείριση του αριθμού των συσκευών που οι εργαζόμενοι φέρνουν μαζί τους στην επιχείρηση. Ευτυχώς, υπάρχουν 3 λύσεις ή προσεγγίσεις εάν προτιμάτε, που μπορούν να βοηθήσουν στην αποτελεσματική αντιμετώπιση των προκλήσεων αυτών. Πρόκειται για τις MDM, MAM και MCM, στις οποίες θα σταθούμε αναλυτικότερα.

MDM (Mobile Device Management)

Όπως διαφαίνεται και από το όνομα της, η υπηρεσία αυτή σχετίζεται με την πλήρη διαχείριση των συσκευών από το τμήμα ΙΤ της επιχείρησης. Συγκεκριμένα, οι συσκευές που βρίσκονται εντός της επιχείρησης, είναι εξαρχής και πλήρως παραμετροποιημένες βάσει συγκεκριμένων εταιρικών προδιαγραφών και πολιτικών ασφαλείας. Η λογική του MDM είναι τελικά πως η συσκευή αυτή θα είναι εξίσου ασφαλής με μια αμιγώς εταιρική συσκευή. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, το ΙΤ θα κλειδώσει, θα κρυπτογραφήσει και τελικά θα ελέγχει τις φορητές συσκευές των συνεργατών της επιχείρησης. Στην περίπτωση επομένως που προκύψει πρόβλημα ασφαλείας και μια συσκευή βρεθεί εκτεθειμένη, είναι αυτονόητο πως το ΙΤ θα κλειδώσει τη συσκευή και ο χρήστης της συσκευής δεν θα έχει πρόσβαση στα προσωπικά του αρχεία. Για πολλές επιχειρήσεις θεωρείται μια ανελαστική, αλλά απαραίτητη πολιτική που στοχεύει πρωτίστως στην ασφάλεια, δίνοντας απόλυτο έλεγχο του ΙΤ στις συσκευές των χρηστών.

MAM (Mobile Application Management)

Σε αντίθεση με το MDM, η λύση MAM περιορίζει τον έλεγχο που έχει το τμήμα ΙΤ επάνω σε συγκεκριμένες εφαρμογές και όχι στην ίδια τη συσκευή του εργαζόμενου. Η λογική του MAM είναι πως εξασφαλίζονται οι mobile συσκευές των συνεργατών από πιθανούς κινδύνους, δίχως όμως να υφίσταται πλήρης έλεγχος στα προσωπικά δεδομένα τους. Πρακτικά, η επιχείρηση έχει τον έλεγχο του email, του ημερολογίου, των εταιρικών επαφών και άλλων apps που κρίνει απαραίτητες για την ασφάλεια της, ενώ για τις λοιπές εφαρμογές, ο συνεργάτης έχει την ελευθερία να τις χρησιμοποιεί με τον τρόπο που επιλέγει. Προφανώς, τα ίδια ισχύουν και για τις εταιρικές πολιτικές κρυπτογράφησης, του απομακρυσμένου ελέγχου κ.ο.κ. Χάρη στο MAM, επιτυγχάνονται και οι δύο στόχοι. Αφενός η επιχείρηση διασφαλίζει την προστασία της ενάντια σε απειλές και αφετέρου, δεν παραβιάζει το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων των συνεργατών της.

MCM (Mobile Content Management)

Η τρίτη υπηρεσία σχετίζεται με την ασφαλή διαχείριση του εταιρικού περιεχομένου μέσω της πιστοποίησης, εξουσιοδότησης, καθώς και της ελεγχόμενης πρόσβασης σε αυτό. Πρακτικά, αυτό σημαίνει την πρόσβαση των συνεργατών στο εταιρικό περιεχόμενο με τη χρήση στοιχείων όπως το όνομα, το password τους, τη διεύθυνση IP και την ταυτότητα της συσκευής. Χαρακτηριστικό των λύσεων MCM είναι η χρήση μεθόδων ελέγχου ταυτότητας πολλαπλών σημείων, προκειμένου να επιτραπεί η πρόσβαση σε κρίσιμα εταιρικά δεδομένα. Σε αυτό το σημείο διαφοροποιείται το MCM από το MAM, μιας και το πρώτο απαιτεί τη χρήση συγκεκριμένης ασφαλούς εφαρμογής, η οποία στη συνέχεια θα προσφέρει ασφαλή πρόσβαση στα επιθυμητά δεδομένα.

Συμπέρασμα

Αν και η καθεμιά υπηρεσία έχει τα πλεονεκτήματά της, το σύνηθες είναι οι επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν ένα συνδυασμό τους, προκειμένου να εκμεταλλευτούν τα επιμέρους χαρακτηριστικά τους και να επιτύχουν το μάξιμουμ της ασφάλειας για τα εταιρικά δεδομένα που είναι διαθέσιμα στις mobile συσκευές των συνεργατών τους, ανά πάσα στιγμή. Είναι εξίσου προφανές πως η χρήση των υπηρεσιών αυτών προϋποθέτει την αντίστοιχη εκπαίδευση του προσωπικού, ώστε να διασφαλιστεί η σχετική ορθότητά της. Τέλος, είναι απαραίτητη η αυστηρή τήρηση των πολιτικών ασφαλείας της επιχείρησης, μιας και τα περισσότερα προβλήματα προκύπτουν από ανθρώπινο λάθος και απροσεξία.





#Mobile    

Σχετικά Άρθρα