Share
Διαβάστε επίσης
Νέα & Ανακοινώσεις
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν οι Ενημερωτικές Εκδηλώσεις της SOFTONE για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Νέα & Ανακοινώσεις
Tην καινοτόμο πλατφόρμα SHOPRANOS Digital Commerce της SOFTONE επέλεξε η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ για τη δημιουργία ενός σύγχρονου B2B ηλεκτρονικού καταστήματος
Cloud
Οι τάσεις που μετασχηματίζουν το CRM και την παροχή υπηρεσιών
Trends & Views
Πώς ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός λειτουργεί προς όφελος της επιχείρησής σας
Τα Big data κατέχουν ιδιαίτερη σημασία στην ορολογία του marketing. Μάλιστα, οι περισσότεροι επαγγελματίες του IT πιστεύουν πως τα Big data εφευρέθηκαν από τους marketers προκειμένου να βοηθήσουν στις πωλήσεις τεχνολογίας και υπηρεσιών. Τι καλύτερο λοιπόν από το να τα χρησιμοποιήσουμε για να κάνουμε το marketing να δουλέψει καλύτερα; Τα Big Data μπορούν τελικά να χωριστούν σε συγκεκριμένους τομείς, σχετικούς με διαφορετικούς τύπους marketing. Ας ρίξουμε μια ματιά στους δύο βασικούς.
Web Marketing
Η καταγραφή -μέσω του λεγόμενου click-stream- του πως οι επισκέπτες ενός site ήρθαν σε αυτό, καθώς και το πώς μετακινούνται από σελίδα σε σελίδα, είναι Big Data. Οι περισσότερες επιχειρήσεις συλλέγουν τα website logs, αλλά σπάνια τα χρησιμοποιούν για κάτι άλλο από το να παρατηρούν ποιες είναι οι κορυφαίες σελίδες κατά τη διαδικασία αναζήτησης στις search engines. Οι πιο έμπειροι marketers, αντιθέτως, χρησιμοποιούν predictive analytics για να εξετάσουν τα δεδομένα στα αρχεία log μέσω του click-stream. Οι marketers αυτοί κατανοούν την αξία της γνώσης του πώς “συμπεριφέρονται” οι επισκέπτες του site κατά την παραμονή τους σε αυτό.
Το να γνωρίζετε την ακολουθία των σελίδων τις οποίες βλέπουν οι επισκέπτες σας, αποτελεί τη βάση για το πώς σκέφτονται οι πελάτες σας σχετικά με τις προσφορές της εταιρείας σας. Το να μπορέσετε να “χτίσετε” επάνω στη γνώση αυτή, σημαίνει πως ακόλουθα οι marketers θα έχουν τη δυνατότητα να σχεδιάσουν ακόμα καλύτερους και πιο ελκυστικούς τίτλους link, να συνδυάζουν παρόμοιες σελίδες και να βλέπουν σε ποιο σημείο οι επισκέπτες σταματούν την εξερεύνηση του site τους.
Εάν το site “παρακολουθεί” τους πελάτες μέσω των πληροφοριών login, τότε το customer segmentation είναι πολύ χρήσιμο για την παρατήρηση του πώς διαφορετικοί τύποι πελατών χρησιμοποιούν τις πληροφορίες στο site και πώς μετακινούνται από σελίδα σε σελίδα. Οι καλοί marketers επανασχεδιάζουν τις σελίδες ώστε να περιλαμβάνουν “δολώματα” στα σωστά σημεία, τα οποία θα επισπεύσουν εκείνη την αντίδραση που θα οδηγήσει σε πωλήσεις.
Κάθε φορά που τα analytics εφαρμόζονται στα δεδομένα του ιστορικού ενός site, τα μοντέλα πρόβλεψης δημιουργούν αυτοματοποιημένες διαδικασίες και μηνύματα που θα εμφανίζονται σε συγκεκριμένες στιγμές κατά τη διάρκεια της παρουσίας ενός επισκέπτη στο website. Πρόκειται για σημαντική βελτίωση, η οποία έχει ως αποτέλεσμα σαφώς περισσότερες πωλήσεις στο Internet.
Marketing στον… πραγματικό κόσμο!
Τα Big Data όμως δουλεύουν εξίσου καλά και στο φυσικό κόσμο. Συγκεκριμένα, το επόμενο βήμα είναι τα Big Data streams, τα οποία μετρούν τα προϊόντα, καθώς ολοένα και περισσότεροι κατασκευαστές τοποθετούν έξυπνους αισθητήρες και RFID tags στα αγαθά τους. Αυτό το Big Data stream υπολείπεται ελαφρώς σε σχέση με το website-focused marketing, αλλά οι εταιρείες που πωλούν προϊόντα, σύντομα θα χρησιμοποιήσουν τα Big data στα τμήματα marketing που διαθέτουν.
Η γνώση του πόσα προϊόντα μεταφέρονται σε έναν πελάτη ή το πόσα μηχανήματα χρησιμοποιούνται στην επιχείρησή του, είναι ένα δεδομένο που θα ήταν αδιανόητο πριν από 10 χρόνια. Όσα μηχανήματα διαθέτουν έξυπνους αισθητήρες επάνω τους, μπορούν να χρησιμοποιηθούν προκειμένου να στείλουν τα δεδομένα τους πίσω στον κατασκευαστή. Οι κατασκευαστές με τη σειρά τους γνωρίζουν πώς και πότε το μηχάνημα χρησιμοποιείται, προκειμένου να παράσχουν το κατάλληλο service και support. Τα τμήματα marketing ακόλουθα θα ελέγξουν τις πληροφορίες αυτές και θα αναγνωρίσουν τις ευκαιρίες για επιπρόσθετα items ή services για τον πελάτη αυτόν.
Παρομοίως, το τμήμα marketing μπορεί να δημιουργήσει στοχευμένες καμπάνιες προκειμένου να προσελκύσει πελάτες σχετικούς με τους ήδη υπάρχοντες, χρησιμοποιώντας τα Big Data stream. Πρόκειται για μεγάλη επιτυχία του marketing, το να πείσει έναν πιθανό πελάτη ότι γνωρίζει επακριβώς το πώς θα χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες της επιχείρησης, ακριβώς επειδή έχει πελάτες που έχουν ήδη κάνει το ίδιο.
Η πώληση “φυσικών” αγαθών που περιέχουν RFID tags εμπλουτίζεται εξίσου με τα Big Data. Οι κατασκευαστές και οι διανομείς θα μπορούν να δουν σε πραγματικό χρόνο ποια αντικείμενα χρησιμοποιούνται στην επιχείρηση των πελατών τους. Τα τμήματα marketing θα έχουν φτιάξει χρονοδιαγράμματα πρόβλεψης που αυτόματα θα ειδοποιούν τους πελάτες προκειμένου να ανανεώσουν την αποθήκη τους.