Share
Διαβάστε επίσης
Νέα & Ανακοινώσεις
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν οι Ενημερωτικές Εκδηλώσεις της SOFTONE για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Νέα & Ανακοινώσεις
Tην καινοτόμο πλατφόρμα SHOPRANOS Digital Commerce της SOFTONE επέλεξε η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ για τη δημιουργία ενός σύγχρονου B2B ηλεκτρονικού καταστήματος
Cloud
Οι τάσεις που μετασχηματίζουν το CRM και την παροχή υπηρεσιών
Trends & Views
Πώς ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός λειτουργεί προς όφελος της επιχείρησής σας
Εάν έχετε βρεθεί σε έστω και μία εκδήλωση τεχνολογίας τα τελευταία τρία χρόνια περίπου, θα έχετε σίγουρα ακούσει για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων, ή επί το… ελληνικότερον, digital transformation.
Όπως τα περισσότερα technology trends, έτσι και το digital transformation, φροντίζει να μην είναι καθόλου (μα καθόλου όμως!) σαφές και συγκεκριμένο! Σε αυτήν ειδικά την περίπτωση όμως, τα πράγματα είναι απολύτως δικαιολογημένα. Ας δούμε γιατί, ξεκινώντας από ένα είδος «ορισμού». Τι ονομάζουμε λοιπόν digital transformation για μία επιχείρηση; Η γρήγορη απάντηση είναι η εξής: «τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας της (βλ. αύξηση απόδοσης) μέσω της τεχνολογίας».
Θα αναρωτηθείτε (και δικαίως): «Μα καλά, αυτό δεν κάναμε τόσα χρόνια με την τεχνολογία;» Ναι, αυτό ακριβώς κάναμε, αλλά με μία μικρή διαφορά. Μέχρι τώρα λύναμε πιο «χειροπιαστά» και πιο συγκεκριμένα θέματα μέσω της τεχνολογίας. Αποφεύγαμε (ή δεν μπορούσαμε) να ασχοληθούμε με γενικές επιχειρηματικές διαδικασίες, με την ίδια την λειτουργία της εταιρείας στη βάση της και με τη φιλοσοφία ή τη στρατηγική της. Η τεχνολογία είναι εδώ για να κάνει για παράδειγμα πιο εύκολο και ασφαλές το backup. Δεν ήταν όμως και βασική μας σκέψη όταν θέλαμε να αλλάξουμε τον τρόπο σχεδίασης ενός νέου προϊόντος ή τον τρόπο εξυπηρέτησης και προσέγγισης του πελάτη. Σαφώς και πάντοτε υπήρχαν κομμάτια τεχνολογίας σε όλα τα παραπάνω, αλλά έδιναν λύση σε συγκεκριμένους τομείς (και έχετε δει πως οι αποκομμένοι τομείς συνεργάζονται μεταξύ τους!).
Σήμερα όμως, μιλάμε για customer experience, για συμμετοχή του πελάτη στην ανάπτυξη προϊόντων(!), για θέματα όπως UX και UI κλπ. Με λίγα λόγια, μιλάμε για όλες τις επιχειρηματικές διαδικασίες. Μιλάμε για διαρκή αυτοματισμό κάθε διαδικασίας. Τελεία.
Αυτό είναι και το μεγαλύτερο εμπόδιο στον δρόμο προς την ψηφιοποίηση της επιχείρησής σας: Το γεγονός ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός επηρεάζει τα πάντα. Όλο το φάσμα της λειτουργίας της. Πως μπορεί λοιπόν κανείς να ξεκινήσει… με το δεξί; Τα παρακάτω απλά tips κάνουν τη διαφορά:
- Ξεκινήστε οπωσδήποτε αμέσως. Ναι, μόλις τελειώσετε την ανάγνωση αυτού του άρθρου. Κάθε λεπτό είναι πολύτιμο, γιατί μία digitally transformed επιχείρηση είναι πολλαπλές φορές πιο γρήγορη και πιο αποδοτική (και με πολύ λιγότερα λάθη). Για να γίνει αυτό όμως, και να έχετε την απολύτως απαραίτητη υποστήριξη των εργαζόμενων, ξεκινήστε με μία απλή διαδικασία, κάτι «εκνευριστικό» που οι περισσότεροι αναγκάζονται σχεδόν καθημερινά να ανέχονται, και κάντε το όλο… digital. Cloud και mobile είναι οι καλύτεροι σύμμαχοί σας.
- Καταγράψτε τις διαδικασίες σας και ξεκινήστε με την παραδοχή ότι τίποτα δεν είναι ανάγκη να μείνει ως έχει! Όλα μπορούν να αυτοματοποιηθούν, όλα μπορούν να ψηφιοποιηθούν. Αρκεί να είναι καταγεγραμμένα και σωστά αναλυμένα.
- Βάλτε το Cloud παντού! Πρόσβαση από όλες τις συσκευές, από οποιοδήποτε σημείο και οποιαδήποτε στιγμή, είναι επιβεβλημένο για να κερδίσετε τους χρήστες.
- Σκεφτείτε mobile first! Προσοχή, όχι απλά mobile optimized. Αυτό είναι ήδη κάτι… παλιό. Mobile first σημαίνει ότι όποτε σχεδιάζετε κάτι, το κάνετε στην ανάλυση της οθόνης του iPhone και όχι σε αυτήν του desktop ή του laptop σας. Τόσο απλά.
- Βάλτε τους ίδιους τους πελάτες σας σε κάποιες διαδικασίες. Ανοίξτε την επιχείρησή σας, ακούστε τι έχουν να πουν και δώστε μία λύση με βάση το feedback τους.
- Ομοίως, βάλτε τους υπαλλήλους της επιχείρησής σας στο παιχνίδι. Όχι σαν χρήστες, αλλά σαν ισότιμα μέλη. Ρωτήστε τους τι τους λείπει και απλά φτιάξτε το.
- Μαζέψτε data και φροντίστε να τα γραμμογραφήσετε όσο το δυνατόν καλύτερα. Ό,τι δεν μετριέται, δεν είναι διαχειρίσιμο. Αυτό ισχύει για το προφανές όπως τα στοιχεία πωλήσεων, αλλά και για όλα τα άλλα, όπως ένα event, μία καμπάνια, στοιχεία προμηθευτών κλπ.
- Μην αφήσετε τα data να… κάθονται. Ορίστε έναν υπεύθυνο για την επεξεργασία και την ανάλυσή τους και αρχίστε να παίρνετε αποφάσεις με βάση αυτά.
- Γίνετε εξωστρεφείς! Εάν έχετε μία επιτυχία ή λανσάρετε κάτι νέο με βάση τoν ψηφιακό σας μετασχηματισμό, επικοινωνήστε το δυνατά. Δείξτε στους πελάτες σας αλλά και στον κόσμο, ότι νοιάζεστε για κάθε λεπτομέρεια, και λαμβάνετε συγκεκριμένη δράση!
- Τέλος, για να συμπληρώσουμε έναν παραδοσιακό δεκάλογο, μην επαναπαύεστε. Πάντα να μετράτε και να βελτιώνετε κάθε διαδικασία σας. Ό,τι δουλεύει σήμερα δεν θα δουλεύει και σε 2 χρόνια, και εάν δεν το αξιολογείτε με κάποιο σύστημα, δεν θα μπορείτε να αντιληφθείτε και τον αντίκτυπό του.