Home  ›  Blog  ›  Business Software  ›  Πώς μπορεί η μικρή επιχείρηση να αποκτήσει ERP;



Πώς μπορεί η μικρή επιχείρηση να αποκτήσει ERP;

June 26, 2019


Business Software

Οι περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν πλέον αντιληφθεί την ανάγκη απόκτησης μιας λύσης ERP, αλλά «φοβούνται» το κόστος. Το θετικό στην περίπτωση αυτή είναι πως ζούμε στην εποχή των cloud συνδρομητικών λύσεων, όπου οι πάροχοι έχουν αναπτύξει με τέτοιο τρόπο τις λύσεις τους ώστε να τις κάνουν δελεαστικές για τους πελάτες, προσφέροντάς τους εναλλακτικές επιλογές.

Είναι γνωστό πως η υλοποίηση του ERP απαιτεί χρόνο και χρήματα, αλλά αυτό από μόνο του δεν είναι αρκετό. Για να γνωρίζετε το πραγματικό κόστος, θα πρέπει να συνεκτιμήσετε το συνολικό κόστος λειτουργίας (TCO) για το ERP σας, βάσει του οποίου θα μπορείτε να εκτιμήσετε και το ROI.

Σε ένα πρώτο επίπεδο μπορούμε να διακρίνουμε 5 βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν τις δαπάνες του ERP για τις μικρές επιχειρήσεις:

  • Τύπος εγκατάστασης: on-premise ή cloud
  • Αριθμός χρηστών
  • Χαρακτηριστικά και απαιτούμενα modules
  • Customization
  • Δαπάνες εκπαίδευσης.

Ας δούμε κάποια από αυτά αναλυτικότερα.

Τύπος εγκατάστασης

Οι λύσεις on-premise, σε γενικές γραμμές, δεν θεωρούνται πλέον κατάλληλες για τις μικρές επιχειρήσεις. Το κόστος αγοράς της υποδομής που θα απαιτηθεί για το ERP είναι σαφώς υψηλό, οπότε οι μικρές επιχειρήσεις προτιμούν μια λύση cloud ERP, η οποία αφενός θα έχει ταχύτερο ROI και αφετέρου είναι συνδρομητική.

Features και modules του ERP

Οι μικρές επιχειρήσεις δεν έχουν ανάγκη από σύνθετα συστήματα ERP, το οποίο σημαίνει πως δεν χρειάζεστε όλες τις λειτουργίες και τα χαρακτηριστικά ενός ERP, οπότε γιατί να πληρώνετε για αυτά; Ας δούμε κάποιες από τις πλέον κοινές λειτουργίες:

  • Accounting
  • Business Intelligence
  • Customer Relationship Management (CRM)
  • Human Resources (HR)
  • Διαχείριση Inventory

Προτού επομένως σπεύσετε να αποκτήσετε ένα σύστημα με «άχρηστα» για εσάς features, σκεφτείτε τι πραγματικά έχετε ανάγκη. Κάντε μια λίστα με τα απαραίτητα και επιλέξτε εκείνη τη λύση που διαθέτει τα βασικά, καθώς μπορείτε να προσθέσετε στη συνέχεια αυτά που θα χρειαστείτε.

Κόστος customization

Είναι μάλλον δύσκολο για μια επιχείρηση να ξοδέψει πρόσθετα χρήματα για customization, καθώς δεν θα διαθέτει τα περίπλοκα integrations που οι μεγάλες επιχειρήσεις διαθέτουν. Αναζητήστε συστήματα -σε συνεργασία με τον πάροχό σας- που ενσωματώνονται στα ήδη υπάρχοντα ή μπορούν εύκολα να τα αντικαταστήσουν και να τα βελτιώσουν.

Κόστος εκπαίδευσης

Αυτός ο παράγοντας χρήζει προσοχής για τις μικρές επιχειρήσεις. Η εκπαίδευση μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στην παραγωγικότητά σας, εφόσον δεν γίνει σωστά. Ενώ οι μεγάλες επιχειρήσεις διαθέτουν το απαραίτητο δυναμικό για ταυτόχρονη εκπαίδευση και παραγωγή, η μικρή επιχείρηση δεν μπορεί να δεσμεύσει το προσωπικό της το ίδιο εύκολα. Σε αυτήν την περίπτωση, σημαντική είναι η αρωγή του παρόχου σας που θα προσφέρει το training που χρειάζεστε ή τις συμβουλές για το πώς να το πετύχετε καλύτερα.





#Business     #ERP     #SMEs    

Σχετικά Άρθρα