Home  ›  Blog  ›  Business Software  ›  Η σημασία ενσωμάτωσης του ecommerce στο ERP



Η σημασία ενσωμάτωσης του ecommerce στο ERP

June 3, 2021


Business Software

Ανεξάρτητα από το εάν η επιχείρησή σας είναι B2B ή B2C, προκειμένου να αναπτυχθείτε και να αποκτήσετε νέους πελάτες, θα πρέπει να τους προσφέρετε online και offline κανάλια πώλησης, είτε πρόκειται για φυσικά καταστήματα, τηλεφωνικές ή παραγγελίες μέσω email social media (ή ακόμη και EDI) και φυσικά, ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα κανάλια, το ecommerce.

Ειδικότερα στην εποχή μας όπου η πανδημία έχει προκαλέσει σημαντικές ανακατατάξεις στην οικονομική πραγματικότητα, το online shopping αποτελεί σημαντικό παράγοντα δημιουργίας «πολυκαναλικής» εμπειρίας. Σύμφωνα μάλιστα με τις προβλέψεις του “eMarketer”, οι παγκόσμιες πωλήσεις ecommerce θα φτάσουν τα 6,5 τρις δολάρια έως το 2023.

Η ενσωμάτωση του ecommerce με ένα back-end software όπως μια λύση ERP, θα ενοποιήσει όλα τα κανάλια των πωλήσεων, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι το inventory και τα δεδομένα πωλήσεων της επιχείρησής σας θα είναι αποθηκευμένα σε ένα κεντρικό hub. Με τον τρόπο αυτό, θα αυτοματοποιηθούν όλες οι λειτουργίες πώλησης ενώ τόσο εσείς, όσο και οι πελάτες σας θα έχετε απρόσκοπτη πρόσβαση -σε πραγματικό χρόνο- στη διαθεσιμότητα των προϊόντων και στις τιμές τους.

Ένα παράδειγμα λειτουργίας στην πράξη της ενσωμάτωσης του ecommerce και του ERP μπορεί να είναι το εξής: Το e-shop σας έχει διαθέσιμα 30 laptops διαφορετικών μεγεθών και ένας πελάτης καταχωρεί παραγγελία για 5 laptops 15 ιντσών. Η παραγγελία μεταφέρεται απευθείας από το e-shop στο σύστημα ERP. Αυτόματα το απόθεμα θα διατεθεί για την ολοκλήρωση της παραγγελίας, με το σύστημα να γνωρίζει ότι θα κατανείμει 5 laptops των 15 ιντσών για τη συγκεκριμένη παραγγελία. Στη συνέχεια, θα ενημερωθεί αυτόματα το απόθεμα, ώστε το σύστημα να γνωρίζει ότι έχουν απομείνει 25 laptops, ενώ η ενημέρωση αυτή θα προωθηθεί και στο ηλεκτρονικό κατάστημα, ώστε οι να εμφανίζονται σε πραγματικό χρόνο οι διαθέσιμες μόνο συσκευές.

Οι εργαζόμενοι στην αποθήκη έχουν επίσης πρόσβαση στις ακριβείς πληροφορίες του αποθέματος, ταυτόχρονα με τις πληροφορίες της πώλησης μέσα από ένα σύστημα. Οι πληροφορίες διπλής κατεύθυνσης, ενημερώνουν τον πελάτη σχετικά με την κατάσταση της παραγγελίας του.

Αυτό που είναι κοινός τόπος στις επιτυχημένες «πολυκαναλικές» επιχειρήσεις είναι το γεγονός ότι όλα τα διαφορετικά κανάλια συνδέονται μεταξύ τους και δεν αντιμετωπίζονται ως μεμονωμένα, ως ξεχωριστά δηλαδή καταστήματα. Αντ’ αυτού, διαχειρίζονται και ενημερώνουν το inventory ώστε αυτό να αντανακλά συνολικά όλα τα κανάλια πωλήσεων. Μπορεί όσα περιγράφουμε να ακούγονται αρκετά περίπλοκα και να φαντάζουν δύσκολα στην πράξη, αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει στην περίπτωση που επιλεγεί μία κατάλληλη λύση back-end ERP.

Ανεξάρτητα από το εάν ο πελάτης αγοράζει τα προϊόντα της επιχείρησης μέσω ecommerce, EDI, marketplaces, από το κινητό ή μέσω email (ή οποιαδήποτε άλλη φόρμα), θα μπορεί να έχει άμεση πρόσβαση σε ενημερωμένες και ακριβείς πληροφορίες του αποθέματος, όπως η διαθεσιμότητα και η τιμή.

Ένα σύστημα ERP θα βοηθήσει την επιχείρηση να διαχειριστεί τις προμήθειες, προσφέροντάς της ακριβέστατα insights όσον αφορά την καταχώρηση παραγγελιών για αναπλήρωση αποθέματος (reordering). Μία κατάλληλη λύση μπορεί να αυτοματοποιήσει το reordering ώστε να βοηθήσει την επιχείρηση προγραμματίσει νέες παραγγελίες εμπορευμάτων βάσει κανόνων που θέτει η ίδια, όπως για παράδειγμα τα ελάχιστα επίπεδα αποθέματος κ.οκ.





#ecommerce     #ERP    

Σχετικά Άρθρα