Share
Διαβάστε επίσης
Νέα & Ανακοινώσεις
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν οι Ενημερωτικές Εκδηλώσεις της SOFTONE για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Νέα & Ανακοινώσεις
Tην καινοτόμο πλατφόρμα SHOPRANOS Digital Commerce της SOFTONE επέλεξε η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ για τη δημιουργία ενός σύγχρονου B2B ηλεκτρονικού καταστήματος
Cloud
Οι τάσεις που μετασχηματίζουν το CRM και την παροχή υπηρεσιών
Trends & Views
Πώς ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός λειτουργεί προς όφελος της επιχείρησής σας
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός (digital transformation) παραμένει το ζητούμενο της εποχής μας για τις επιχειρήσεις, μολονότι και η διαδικασία παραμένει σύνθετη, ενίοτε χρονοβόρα και απαιτεί στρατηγική και σχεδιασμό. Υπάρχουν κάποιες «κακοτοπιές» που καλό θα είναι να αποφύγετε, μεταξύ των οποίων η εσφαλμένη προοπτική, η απροθυμία για αλλαγή, η έλλειψη ανάλυσης ή ο «μετασχηματισμός για χάρη του μετασχηματισμού».
Μετασχηματισμός ως αυτοσκοπός
Βασικό λάθος των επιχειρήσεων που ξεκινούν τη διαδικασία του ψηφιακού μετασχηματισμού, είναι η σύγχυση σχετικά με το περί τίνος πρόκειται και γιατί είναι αναγκαίος. Σίγουρα η εξέλιξη, η ανάπτυξη είναι ο βασικός λόγος, αλλά δεν σημαίνει ότι αυτόματα η νέα τεχνολογία θα το επιτύχει από μόνη της.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός θα πρέπει να επικεντρώνεται γύρω από τους πελάτες και τους μακροπρόθεσμους στόχους της επιχείρησης. Επομένως, η πρώτη ερώτηση που πρέπει να απαντηθεί για εκείνους που σκέφτονται την τεχνολογική αναβάθμιση, είναι ποιοι στόχοι έχουν τεθεί και ποια εμπόδια προκύπτουν, και όχι πώς αυτή η «trendy» τεχνολογία θα μπορεί να εφαρμοστεί στην επιχείρηση. Στη συνέχεια, οι υπεύθυνοι θα πρέπει να επικοινωνήσουν την ιδέα αυτή στα στελέχη ώστε να λάβουν την έγκριση και να προχωρήσουν.
Η σωστή και η λάθος οπτική
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν περιλαμβάνει μόνο την τεχνολογία, αλλά συνολικά την αλλαγή στην κουλτούρα και τη δομή της επιχείρησης. Εφόσον αυτό δεν γίνει κατανοητό, οι επιχειρήσεις δεν θα μπορούν να καρπωθούν τα πλεονεκτήματα του ψηφιακού μετασχηματισμού σε όλες τις πλευρές του business, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης στις πωλήσεις. Η πιο ολοκληρωμένη και ανοιχτόμυαλη οπτική θα έχει ως αποτέλεσμα την αξιοποίηση περισσότερων ευκαιριών.
Δυσκολία προσαρμογής στην αλλαγή
Η αδυναμία διαχείρισης αλλαγών και των σχετιζόμενων διεργασιών αποτελεί σημαντικό πρόβλημα για τις επιχειρήσεις. Η υιοθέτηση νέας τεχνολογίας προϋποθέτει υποστήριξη από τους εργαζομένους και εκπαίδευση στη χρήση της (νέας τεχνολογίας). Εν συνεχεία, επανεκτίμηση των ρόλων και των ευθυνών όλων των εμπλεκομένων σε σχέση με την υλοποίηση της ΑΙ και άλλων αυτοματισμών, αλλά και την εγκαθίδρυση νέων προτύπων ασφαλείας και πρωτοκόλλων Enterprise Mobility.
Θα ήταν μεγάλο λάθος για την επιχείρηση να μη δώσει προσοχή στα θέματα αυτά και να βασιστεί εξ ολοκλήρου στην τεχνολογία, καθώς θα χάσει την ευκαιρία για σημαντικές μεταμορφωτικές αλλαγές. Οι επιχειρήσεις που αποτυγχάνουν να αλλάξουν πολιτικές και επιχειρησιακές πρακτικές όσον αφορά τα νέα συστήματα, παραμένουν προσκολλημένες σε ξεπερασμένες μεθόδους και δεν ανταποκρίνονται επιτυχώς στις προκλήσεις της αγοράς.
Ανάλυση και metrics
Μην περιμένετε εξαρχής να έχετε τα αποτελέσματα που θα θέλατε. Προκειμένου να γνωρίζετε τι δουλεύει άψογα και τι χρειάζεται διορθώσεις, θα πρέπει συνεχώς να παρακολουθείτε και να αναλύετε τα σχετικά metrics. Οι επιχειρήσεις που διακρίνονται στην επιτυχή υλοποίηση του ψηφιακού μετασχηματισμού, είναι εκείνες που χρησιμοποιούν τα δεδομένα για να μετρήσουν την επιτυχία και να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους.