Share
Διαβάστε επίσης
Νέα & Ανακοινώσεις
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν οι Ενημερωτικές Εκδηλώσεις της SOFTONE για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Νέα & Ανακοινώσεις
Tην καινοτόμο πλατφόρμα SHOPRANOS Digital Commerce της SOFTONE επέλεξε η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ για τη δημιουργία ενός σύγχρονου B2B ηλεκτρονικού καταστήματος
Cloud
Οι τάσεις που μετασχηματίζουν το CRM και την παροχή υπηρεσιών
Trends & Views
Πώς ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός λειτουργεί προς όφελος της επιχείρησής σας
Μπερδευτήκατε με τον τίτλο; Όχι, δεν κάνετε λάθος. Δε διαβάζετε κάποιο blog αθλητικού περιεχομένου, αλλά αυτό της SoftOne! Ωστόσο, η αναφορά στην ιδιαίτερα αποδοτική συνεργασία μεταξύ των δύο άσων της Μπαρτσελόνα, έγινε προκειμένου να αντιληφθείτε πως κάτι αντίστοιχο μπορεί να λάβει χώρα και μεταξύ των ERP και CRM συστημάτων σας.
Δύο πληροφοριακών λύσεων που -ενώ με την πρώτη ματιά φαίνονται τόσο διαφορετικές- απαιτούν πρακτικά ολοκλήρωση και συνεργασία έτσι ώστε μια επιχείρηση να αντιμετωπίσει συνολικά και ως μοναδική οντότητα κάθε πελάτη της, αποφεύγοντας τις… κακοτοπιές. «Καλά, πως μπορούν να συνεργαστούν δύο διαφορετικά συστήματα, τα οποία -στην καλύτερη περίπτωση- χωρίζει ένα χάσμα όσο το μέγεθος της διώρυγας της Κορίνθου;” μπορεί να αναρωτηθεί κανείς. Καθώς, όμως, ζούμε στην εποχή που μπορούν να γίνουν τα πάντα (και παντού), η απάντηση είναι πως ασφαλώς και μπορούν!
Γιατί όμως προκύπτει η ανάγκη ενοποίησης και συνεργασίας μεταξύ των δύο συστημάτων; Η απάντηση είναι για να μοιραστεί η επιχείρηση τα δεδομένα που συλλέγονται και διακινούνται σε αυτά, ξεχωριστά, αποκτώντας μία σφαιρική εικόνα για κάθε πελάτη. Κάτι που «μεταφράζεται» σε επίγνωση και αντιμετώπιση των αναγκών και των απαιτήσεων του πελάτη, διαμόρφωση περισσότερο αποδοτικών προτάσεων, επίτευξη πωλήσεων και εν τέλει, σε «φρέσκο» χρήμα στα ταμεία.
Επειδή όμως, ακόμη και ένα ταξίδι 1.000 μιλίων ξεκινά από το πρώτο βήμα, και καθώς όταν δε ξέρεις πού πας, όλοι οι δρόμοι σε οδηγούν εκεί… απαιτείται να ξεκαθαρίσετε από την αρχή τα «θέλω» σας. Δηλαδή, τι ακριβώς θέλετε να κερδίσετε, ποιοι παράγοντες έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα στη λειτουργία της επιχείρησής σας, ποιος ο βαθμός παραμετροποίησης που θέλετε να εισάγετε, τι χρόνο (και φυσικά τι budget) διαθέτετε, σε τι γνωστικό επίπεδο βρίσκεται η ομάδα των στελεχών που θα κληθούν να επεξεργαστούν τα στοιχεία που θα προκύψουν, σε τι μορφή χρειάζεστε τα εν λόγω στοιχεία, πόσο θα επηρεαστούν οι λοιπές δραστηριότητες και λειτουργίες σας κ.α. Να είστε σίγουροι πως απαντήσεις υπάρχουν για όλα τα παραπάνω!
Δίχως άλλο, «κομβικό» στοιχείο στη συνεργασία μεταξύ ERP και CRM αποτελούν τα δεδομένα. Για την ακρίβεια, η κατά το δυνατόν πιο πλήρης και ρεαλιστική καταγραφή τους, καθώς στην περίπτωση αυτή, ισχύει η ρήση «όσο ξεχνάτε, τόσο πληρώνετε». Κυριολεκτικά και μεταφορικά! Οπότε, δώστε την απαιτούμενη προσοχή και σκεφτείτε τι είδους δεδομένα διαθέτει η επιχείρησή σας, που είναι αποθηκευμένα και βεβαίως, τι σημασία έχουν για την ομαλή καθημερινή σας λειτουργία. Φανταστείτε την όλη διαδικασία ως τη χαρτογράφηση μιας πορείας από το σημείο εκκίνησης προς το αντίστοιχο της άφιξης. Νομίζετε πως οι Κινέζοι αστειεύονται όταν ισχυρίζονται πως «πρέπει να ξέρεις που θέλεις να πας, έτσι ώστε να βρεις τη διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσεις»; Μη… λυπηθείτε άσχετα, διπλοεγγεγραμμένα ή μη αξιοποιήσιμα δεδομένα. Απαλλαγείτε μια και καλή από αυτά.
Ένα τελευταίο ερώτημα που θα μπορούσε να εγείρει κανείς είναι γιατί θα πρέπει απαραίτητα να αλληλοσυμπληρώνονται δύο διαφορετικά μέρη. Ενδεικτικά, αναφέρουμε: Αναστόπουλος – Μητρόπουλος, Δομάζος – Αντωνιάδης, Παπαϊωάννου – Μπάγιεβιτς, Κούδας – Ορφανός κ.ο.κ. Όχι τίποτε άλλο, δεν πιάσαμε και άλλα αθλήματα, εκτός ποδοσφαίρου και φυσικά εκτός συνόρων… Για να σοβαρευτούμε όμως, οι δύο εφαρμογές μπορούν να προσφέρουν τη συνολική «εικόνα» μιας επιχείρησης. Το front, το middle και το back-end. Την εσωτερική πραγματικότητα και την αποτελεσματικότητα της εξωστρέφειας. Τον περιορισμό του κόστους λειτουργίας, τον εξορθολογισμό των διαδικασιών, την καταγραφή και αξιοποίηση των επαφών, την αποδοτικότητα συγκεκριμένων εμπορικών και marketing ενεργειών και αναρίθμητες άλλες λεπτομέρειες.