Share
Διαβάστε επίσης
Νέα & Ανακοινώσεις
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν οι Ενημερωτικές Εκδηλώσεις της SOFTONE για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Νέα & Ανακοινώσεις
Tην καινοτόμο πλατφόρμα SHOPRANOS Digital Commerce της SOFTONE επέλεξε η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ για τη δημιουργία ενός σύγχρονου B2B ηλεκτρονικού καταστήματος
Cloud
Οι τάσεις που μετασχηματίζουν το CRM και την παροχή υπηρεσιών
Trends & Views
Πώς ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός λειτουργεί προς όφελος της επιχείρησής σας
Όπως είχε ήδη ανακοινωθεί, η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας από την 1η Ιανουαρίου του 2024 θα επεκταθεί στη βιομηχανία. Μόνο που η διαδικασία αυτή θα πραγματοποιηθεί σε δύο στάδια, με τις μεγάλες βιομηχανίες να προηγούνται και τις μεσαίες και μικρότερες να ακολουθούν, ενώ αναμένεται να δοθεί τρίμηνη μεταβατική περίοδος.
Οι εξελίξεις στο θέμα τρέχουν και η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας είναι έτοιμη να εφαρμοστεί στη βιομηχανία της χώρας από την 1η Ιανουαρίου 2024. Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, οι προετοιμασίες των υπηρεσιών είναι πυρετώδεις, δεδομένου ότι στην πλήρη εξέλιξή του το μέτρο θα αφορά πάνω από 500.000 εργαζομένους σε τουλάχιστον 65.000 επιχειρήσεις. Ο υπουργός Εργασίας έχει ήδη δηλώσει ότι το 2024 θα είναι το έτος πλήρους εφαρμογής του μέτρου της ΨΚΕ.
Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τα αρμόδια στελέχη του υπουργείου, η κάρτα σε πρώτη φάση θα εφαρμοστεί στις μεγάλες βιομηχανίες, δηλαδή εκείνες που έχουν προσωπικό πάνω από 250 άτομα (κάτι που ισχύει στις τράπεζες και στα Super Market). Η δεύτερη φάση θα περιλαμβάνει την εφαρμογή σε εκείνες τις βιομηχανίες που διαθέτουν προσωπικό κάτω από 250 άτομα. Η σταδιακή αυτή ανάπτυξη βασίζεται σε όσα έχουν ως τώρα πραγματοποιηθεί, λαμβάνοντας πάντα υπόψη τις ανάγκες που υπάρχουν σε κάθε κλάδο ξεχωριστά. Όσον αφορά τον βιομηχανικό κλάδο, για παράδειγμα, ο οποίος αποτελεί σημαντικό κομμάτι της επιχειρηματικότητας, το θέμα παρουσιάζει σημαντικές προκλήσεις. Συγκεκριμένα, η οργάνωση του χρόνου εργασίας λαμβάνει διαφορετικές μορφές, καθώς πολλές επιχειρήσεις που λειτουργούν επί 24ώρου βάσεως διαθέτουν ακόμα και 3 διαφορετικές βάρδιες, σε συνδυασμό με διαλείμματα κλπ.
Στην περίπτωση πάλι του λιανικού εμπορίου, ο κλάδος παραμένει κατακερματισμένος αφού συνυπάρχουν μεσαίες και μικρού μεγέθους επιχειρήσεις. Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις εργοδότης και εργαζόμενος ταυτίζεται, ενώ υπάρχουν και επιχειρήσεις χωρίς οργανωμένο λογιστήριο. Επιπλέον το μέτρο οφείλει να λάβει υπόψη και τις ιδιομορφίες περιπτώσεων εργασίας σε εξωτερικούς χώρους ή από απόσταση. Το θετικό είναι ότι οι υπεύθυνοι έχουν επίγνωση των προβλημάτων οπότε θα πραγματοποιήσουν συναντήσεις με το σύνολο των εμπλεκομένων μερών, ώστε να διευθετηθούν όσο το δυνατόν περισσότερα προβλήματα εν τη γενέσει τους. Στη λογική αυτή θα δοθεί ο κατάλληλος χρόνος προσαρμογής προκειμένου να ενημερωθούν οι επιχειρήσεις, ώστε στη συνέχεια να προμηθευτούν τον απαραίτητο εξοπλισμό εφόσον είναι αναγκαίο για να προχωρήσουν στην υλοποίηση. Επιπρόσθετα, θα ποικίλουν και οι υπουργικές αποφάσεις που θα εκδοθούν.
Να θυμίσουμε ότι μέσω της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας και με τη βοήθεια του κατάλληλου software, το αναβαθμισμένο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο για το ωράριο εργασίας των εργαζομένων. Στη συνέχεια, χαρακτηρίζει αυτόματα κάθε ώρα εργασίας ως κανονικό ωράριο, υπερεργασία, υπερωρία ή διευθέτηση, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα διαλείμματα, τα ρεπό, τις άδειες κ.ο.κ.